gry planszowe
Akcesoria
Gry figurkowe i bitewne
Gry RPG pl
Gry RPG ang
Karcianki kolekcjonerskie
Dzieci
GRY PLANSZOWE
GRY PLANSZOWE
darmowe liczniki statystyki
POLECANE GRY PLANSZOWE
POLECANE GRY PLANSZOWE
Memoir '44
Gra planszowa - gra wojenna Memoir '44. Memoir '44 to gra planszowa osadzona w realiach II Wojny Światowej. Przeznaczona jest dla 2 graczy (można grać też w 4 osoby - drużynowo), z których każdy kieruje jedną stroną konfliktu - państwami Osi (Niemcy) oraz Aliantami (Anglicy, Amerykanie, Francuzi). Całość rozgrywa się na froncie zachodnim, w roku 1944.
Panzer General: Allied Assault
Gra planszowa - gra wojenna Panzer General: Allied Assault. Panzer General: Allied Assault jest szybką grą taktyczno-operacyjną w realiach drugiej wojny światowej, wykorzystującą wyjątkowe połączenie kart i planszy. Rozgrywka ma miejsce podczas ostatniej fazy drugiej wojny światowej, od 1944 do 1945 r. Dramatyczne wydarzenia z D-Day zapewniły Aliantom przyczółek w kontynentalnej Europie i pozwoliły odepchnąć Niemców aż do Berlina. Odtwórzcie prawdziwe historyczne bitwy, takie jak Plaża Utah, Operacja Market Garden i okryta złą sławą ofensywa w Ardenach, aby powstrzymać napierających Niemców. Skonstruujcie, dostosujcie do własnych wymagań i wykorzystajcie w grze spersonalizowaną talię 60 kart.
Racławice 1794
Gra planszowa - gra wojenna Racławice 1794. O gwałtowności i szybkości kosynierskiego ataku świadczy fakt, ze rosyjska artyleria zdołała tylko dwukrotnie dać ognia kartaczami. Gdy polscy żołnierze dopadli armat, rozpoczęła się mordercza walka wręcz. Straszną bronią była kosa osadzona na sztorc, która zadawała potworne rany. Dwie armaty zdobyli Wojciech Bartosz Głowacki z Rzędowic i Stanisław Świstacki z Zakrzowa, a trzecią chorąży 3. regimentu Krzysztof Dębowski. Gra Racławice 1794 przedstawia jedno z najsławniejszych zwycięstw w historii polskiego oręża. Gracze mogą wczuć się w rolę zarówno głównodowodzących, jak i zwykłych żołnierzy. Zasady odzwierciedlają podstawowe aspekty ówczesnego pola walki, na którym dominował szyk linearny. Odpowiednie paragrafy opisują szarże kawalerii, ataki kozaków, tworzenie czworoboków i tyraliery, reagowanie na działania przeciwnika. Rozgrywka podzielona jest na 15 etapów. Przeciwnicy umieszczają w puli aktywacji po trzech dowódców i losują je dnego z nich. W ten sposób, określone oddziały mogą się poruszać i walczyć wręcz. Nowością w grze jest system rozstrzygania walki ogniowej. O kolejności ostrzałów, decyduje losowa aktywacja dowódców. Ostrzał mogą prowadzić wszystkie jednostki – jedynym ograniczeniem jest limit strzałów na etap. Dzięki temu, mimo aktywacji części jednostek, gra toczy się na całej planszy.
Orzeł i Gwiazda
Bloczkowa gra o wojnie polsko-bolszewickiej - gra wojenna Orzeł i Gwiazda. Gra Orzeł i Gwiazda przedstawia konflikt polsko-bolszewicki jaki miał miejsce w latach 1919-1920. Wojna ta zdecydowała nie tylko o zachowaniu niepodległości przez Polskę ale także nie pozwoliła na rozprzestrzenienie się czerwonej komunistycznej zarazy na Europę Zachodnią. Warto wspomnieć, iż tylko nieliczni są świadomi, że bitwa warszawska jest uznawana przez historyków za 18 na liście przełomowych bitew w historii świata. Gdyby Polacy zostali pokonani w 1920 roku, komunizm prawdopodobnie rozlałby się na całą Europę, a może nawet i poza nią. Takie były zresztą rzeczywiste plany Lenina, Trockiego i pozostałych przywódców rewolucji bolszewickiej.
Combat Commander: Europe
Gra planszowa - gra wojenna Combat Commander: Europe. Combat Commander: Europe jest grą planszową o mechanice karcianej, rozgrywaną w realiach europejskiego teatru drugiej wojny światowej. Jeden z graczy wciela się w rolę Niemiec, podczas gdy drugi dowodzi Ameryką bądź Rosją. Obydwaj uczestnicy na zmianę rozgrywają tury, zagrywając z ręki po jednej lub więcej kart "Losu", aby na mapie aktywować jednostki pełniące rozmaite funkcje militarne. W Combat Commander nie istnieje ścisła sekwencja działań. Każdy fragment czasu gry podzielony jest na zmienną liczbę tur graczy, z których każda może składać się z jednego lub więcej "Rozkazów" przeprowadzanych przez aktywnego uczestnika. "Akcje" mogą być generalnie przeprowadzane w dowolnej chwili przez dowolnego z graczy. W losowych odstępach czasu mają również miejsce "Wydarzenia" – zarówno dobre, jak i złe – wprowadzające element chaosu do perfekcyjnych planów obu uczestników.
Fields of Fire
Gra planszowa - gra wojenna Fields of Fire. Fields of Fire to gra dla 1 osoby, w której gracz wciela się w dowódcę kompanii strzelców w okresie pomiędzy II Wojną Światową i współczesnością. Gra różni się od większości gier taktycznych - nie znajdzie się w niej żadnych kości, a jedynie karty. Do gry używane są dwie talie. Talia terenu, zależna od rejonu konfliktu, jest używana do budowania mapy dla konkretnej misji. Talia akcji spełnia różne zadania - pozwala na kontrolę walki, dowodzenie, inne dzałania.
Piotrków 1939
Gra planszowa - gra wojenna Piotrków 1939. Niewiele było bitew w kampanii wrześniowej, które mogły zadecydować o przebiegu całej wojny. Z całą pewnością należy do nich zaliczyć: Bzurę, obronę Narwi oraz walki w okolicach Piotrkowa Trybunalskiego. Gra, którą trzymacie w rękach umożliwia rozegranie działań wojennych pomiedzy granicą państwa i rzeką Pilicą. To właśnie tu Niemcy wyprowadzili do natarcia swoje siły główne, tj. 8. i 10. Armię. Ich celem bezpośrednim była Warszawa i linia Wisły. Na ich drodze znalazły się związki Armii ŁÓDŹ, KRAKÓW (7. DP i Krakowska BK) i PRUSY. Ich zadaniem było jak najdłuższe powstrzymanie nieprzyjaciela i opóźnianie jego marszu w głąb kraju, dając tym samym czas na mobilizację i koncentrację odwodów. Siły polskie nie były jednak na tyle liczne by móc skutecznie prowadzić działania obronne i po krótkich walkach nadgranicznych zostały zmuszone do odwrotu na linię rzeki Warty i Widawki, odsłaniając tym samym kierunek na wschód. W celu zlikwidowania zagrożenia do walki weszły jednostki Armii PRUSY, lecz i one okazały się za słabe a w głównej mierze katastrofalnie dowodzone i uległy zniszczeniu w dwudniowej bitwie pod Piotrkowem i Tomaszowem Mazowieckim.
Falaise 1944
Gra planszowa - gra wojenna Falaise 1944. Falaise było małym, cichym normandzkim miasteczkiem. Do czasu aż..., przetoczyła się nad nim jedna z największych bitew ludzkości. To właśnie tu w dniach 7-21 sierpnia toczyły się starcia pomiędzy szukającymi odwrotu z Normandii Niemcami, a okrążającymi ich aliantami. Operacja przełamania frontu niemieckiego rozpoczęła się 7 sierpnia od bardzo silnego bombardowania lotniczego (w tym i sojuszniczych jednostek), po którym nastąpiła nawała artyleryjska. Gdy przycichły działa, do szturmu ruszyły trzy dywizje piechoty (3. kanadyjska, 49. i 51. brytyjskie), powoli opanowywały one teren, dokonując pod koniec dnia przełamania. W wyłom ten skierowane zostały natychmiast 1. polska Dywizja Pancerna i 4. kanadyjska Dywizja Pancerna, których zadaniem było jak najszybsze posuwanie się na południe. Jednak Niemcy nie dawali z wygraną, a mając świadomość, że sukces tego uderzenia może doprowadzić do całkowitej klęski we Francji, szybko przegrupowali p osiadane odwody. Na zagrożony odcinek rzucili więc wszystko, czym jeszcze dysponowali i wykorzystując odpowiednio teren umiejętnie się bronili. Co istotne, coraz silniej zaczął zarysowywać się nacisk od zachodu, skąd wycofywała się większość 7. Armii niemieckiej...
Gra Falaise 1944, umożliwia rozegranie tych działań, które toczyły się w pasie natarcia 1. Armii kanadyjskiej i jej głównym zadaniem jest ukazanie "wyścigu" pomiędzy wojskami alianckimi, dążącymi do całkowitego okrążenia, a jednostkami niemieckimi, które nie zważając na straty muszą się przebić na wschód.
Stalingrad 1942-43
Gra planszowa - gra wojenna Stalingrad 1942-43. Stalingrad - dawna nazwa Wołgogradu, miasta nad Wołgą. Nazwa została nadana miastu w 1925 roku na cześć Józefa Stalina. W dniach od 17 sierpnia 1942 roku do 2 lutego 1943 roku o miasto toczyły się zażarte walki (bitwa o Stalingrad), które zakończyły się całkowitym zniszczeniem niemieckiej 6 Armii i kapitulacją jej resztek w dniach 30 stycznia - 2 lutego 1943 roku. Bitwa stalingradzka stała się przełomowym momentem drugiej wojny światowej, od którego inicjatywa wojenna przeszła w ręce Związku Radzieckiego i zachodnich aliantów. W takich właśnie realiach rozgrywa się najnowsza gra wydawnictwa Taktyka i Strategia - Stalingrad 1942-43, która miała swoją premierę 5 grudnia. Gra ukazuje atak armii niemieckiej oraz późniejszą kontrofensywę wojsk sowieckich.
Ardeny 1944
Gra planszowa - gra wojenna Ardeny 1944. 6 czerwca 1944 r, po kilku latach przygotowań, wojska alianckie wylądowały na plażach Normandii tworząc oczekiwany od dawna drugi front w Europie. Do 1 września trwała na polach północnej Francji wielka bitwa, obfitująca w szereg dramatycznych wydarzeń, w wyniku której armie niemieckie zostały pobite tracąc wiele sprzętu i około 300 tysięcy ludzi. W trakcie bitwy normandzkiej 15 sierpnia odbyło się kolejne lądowanie wojsk alianckich, tym razem na południu Francji w rejonie Marsylii i Tulonu. W wyniku przegranej walki w Normandii i lądowania sprzymierzonych w Tulonie armie niemieckie rozpoczęły swój odwrót, a wojska aliantów przeszły do pościgu. Do połowy września wyzwolona została prawie cała Francja, Belgia i część Holandii. Tak szybkie tempo marszu zaskoczyło samych sprzymierzonych (ok. 300 km w ciągu 10-14 dni) nie byli na to przygotowani, zaczęło szwankować zaopatrzenie. Niemcy cofając się aż na linię Zygfryda (West Wall) wiedzieli , że wydłużają tym samym linie zaopatrzenia wojsk alianckich, których bazy przeładunkowe wciąż znajdowały się na plażach Normandii. Wystąpił tu pewien paradoks: duży stopień mechanizacji (który zwiększa zużycie paliw i zaopatrzenia - ok. 700 ton dziennie na dywizję) dywizji sprzymierzonych spowodował zahamowanie tempa natarcia. Wszystkie porty, które mogły być użyteczne były zniszczone bądź okupowane przez Niemców do końca wojny. Jedynym portem, nadającym się do wykorzystania była Antwerpia zdobyta 4 września (port uruchomiono dopiero 28 listopada).
Tygrysy w Śniegu
Gra planszowa - gra wojenna Tygrysy w Śniegu. Jedna z ostatnich, ale jakże spektakularne zwycięstwo armii niemieckiej na froncie wschodnim. Elitarne dywizje SS w błyskawicznym ataku odbijają Charków.
Arnhem 1944
Gra planszowa - gra wojenna Arnhem 1944. Bitwa o Arnhem, a w zasadzie bitwa o korytarz lądowy łączący to miasto z terenami zajętymi przez wojska alianckie, toczyła się od 17 do 26 września. To 200 tysięczne miasto we wschodniej Holandii stało się synonimem największej bitwy wojsk powietrzno-desantowych, jaką widział świat. Ponad 35 000 spadochroniarzy i żołnierzy piechoty szybowcowej wykonało desant na głębokość 120 km. Ich zadaniem było opanowanie wszystkich mostów pomiędzy Arnhem a Valkensvard, skąd atakował XXX Korpus Armijny generała Horracks'a. W skład tego korpusu wchodziły najlepsze dywizje brytyjskie, w tym Dywizja Pancerna Gwardii, 43 i 50 Dywizja Piechoty oraz jednostki wsparcia. Jednostkami spadochronowymi były: 1 brytyjska Dywizja Powietrzno-Desantowa, polska 1 Samodzielna Brygada Spadochronowa oraz amerykańskie 82 i 101 Dywizje Powietrzuo-Desantowe. Już od samego początku operacji zaczęły się kłopoty. Alianci nie dysponowali tak ogromną ilością saniolotów transpo rtowych, by przewieźć spadochroniarzy w ciągu jednego dnia. Postanowiono zatem rozłożyć desant na trzy dni, tracąc tym samym możliwość zaskoczenia przeciwnika jednym silnym uderzeniem. Co gorsza, wszystkie samoloty uczestniczące w operacji startowały z lotnisk w Anglii i były tym samym uzależnione od zmiennej pogody panującej na wyspach. Katastrofalnym błędem było nieprzygotowanie środków łączności dla 1 dywizji brytyjskiej, przez co spadochroniarze nie mogli wezwać pomocy. Nawet wtedy, gdy działa XXX korpusu zajęły pozycję na północ od Nijmegen, nie mogły one skutecznie wspierać walczących spadochroniarzy.
Warszawa 1944
Gra planszowa - gra wojenna Warszawa 1944. Pod koniec lipca 1944 r. na przedpolach Warszawy doszło do zaciętych walk radzieckiej 2. Armii Pancernej z niemieckimi dywizjami pancernymi (4., 19.,3. SS i 5. SS). 30 lipca czołówki sowieckiego III Korpusu Pancernego weszły do Radzymina i Wołomina. Opanowanie Warszawy wydawać się mogło kwestią godzin, może kilku dni. Huk armat docierał już do miasta. 1 sierpnia o godzinie 17.00 w stolicy wybuchło powstanie. Nie było ono jednak zaskoczeniem dla okupujących miasto Niemców. Dlatego też nie zdobyto wielu strategicznych punktów, w tym mostów i stacji kolejowych. Udało się jednak sparaliżować ruch kolumn wojskowych idących na wschód – przeciw Armii Czerwonej. Niemcom pozostały jedynie drogi przez Modlin i Karczew. Musieli przy tym wydzielić znaczne siły do pacyfikacji niepokornego miasta. Tymczasem wraz z wybuchem powstania, Armia Czerwona nie dość, że nie zintensyfikowała działań ofensywnych, to wręcz je zatrzymała, a niektórym jednostko m wydano nawet rozkaz opuszczenia wysuniętych pozycji. Przez 63 dni miasto krwawiło, nie mogąc doczekać się odsieczy. A przecież za Wisłą stała potężna armia, dla której zdobycie Warszawy nie było najmniejszym problemem. A jednak polityczne rozgrywki Stalina i okrucieństwo atakujących Niemców doprowadziły do całkowitej zagłady stolicy i śmierci 200 000 jej mieszkańców.
Hannibal Barkas / Hannibal u bram
Gra planszowa - gra wojenna Hannibal Barkas / Hannibal u bram. Wciel się w rolę Hannibala, poprowadź słonie bojowe i powal na kolana, budzący grozę Rzym, lub zostań konsulem, obejmij dowodzenie armią republiki, i poprowadź legiony na zaciekłego wroga Rzymu - Kartaginę! Gra obejmuje nie tylko akcje militarne, ale zawiera również aspekty ekonomiczne oraz polityczne. Dynamika gry, emocje, prostota przepisów, niepowtarzalność każdej rozgrywki i mnogość rozwiązań to główne jej atuty. Twórcy gry przywiązali też dużą wagę do oprawy graficznej i dopracowania mechaniki gry. Gra uzyskała bardzo pozytywne przyjęcie wśród osób, które miały okazję się z nią zetknąć podczas rozgrywek testowych. Grywalnością i wykonaniem przewyższa wiele zachodnich produkcji. 'Hannibal Barkas' świetnie sprawdza się w grze zarówno dla dwóch graczy jak i dla pięciu. W grze znajduje się zestaw scenariuszy o różnym stopniu skomplikowania i czasie rozgrywki.
Asia Engulfed
Gra planszowa - gra wojenna Asia Engulfed. Asia Engulfed (AE) jest strategiczną symulacją azjatyckich zmagań z czasów drugiej wojny światowej. Każdy z graczy podejmuje decyzje, które wpływają na przebieg całej wojny. Aby odzwierciedlić szczęście oraz inicjatywę miejscowych dowódców, do rozstrzygania tych bitew używa się kości. W ostatecznym rozrachunku wynik wojny będzie jednak zależał od umiejętności graczy oraz zdolności myślenia strategicznego w większej skali. Asia Engulfed jest grą dla dwóch graczy. Pierwszy z uczestników kontroluje siły Aliantów, składające się ze Stanów Zjednoczonych, Brytyjskiej Wspólnoty Narodów, Filipin oraz Holenderskich Indii Wschodnich, natomiast drugi z graczy obejmuje kontrolę nad cesarstwem Japonii. Siły sowieckie nie zostały włączone do samej AE, jednak pojawiają się jeśli AE zostaje połączona z Europe Engulfed (EE). W grze łączonej może brać udział maksymalnie do pięciu uczestników.
Hammer of the Scots
Gra planszowa - gra wojenna Hammer of the Scots. Hammer of the Scots przywraca do życia rebelię Bravehearta, czyli Williama Wallace’a. Jako gracz angielski dążysz do tego, by spacyfikować Szkocję poprzez objęcie kontroli nad wszystkimi ważnymi lordami szlacheckimi. Gracz szkocki również szuka przychylności lordów, którzy będą wspierać trudną walkę o wolność. Hammer of the Scots zapewni ci wiele godzin rozrywki oraz wgląd w ten fascynujący okres historyczny. Jest to drugie wydanie Hammer of the Scots z nową szatą graficzną. Gra Hammer of the Scots zdobyła wiele nagród i otrzymała wiele pochlebnych recenzji
Athens & Sparta / Ateny i Sparta
Gra planszowa - gra wojenna Athens & Sparta / Ateny i Sparta. Athens & Sparta to gra strategiczna opowiadająca o wojnie peloponeskiej, toczonej od 431 do 404 r. p.n.e. Zmagania wojenne wystawiły bogactwo i potęgę morską Aten przeciwko doskonałej armii Sparty. Gracze z przyjemnością wypróbują odmienne strategie dla obydwu stron konfliktu.
Blackbeard
Gra planszowa - gra wojenna Blackbeard. Gra piracka - złota era piractwa. Gracze wcielają się w role piratów, wykorzystując ich do zdobywania punktów zwycięstwa poprzez gromadzenie łupów oraz, co ważniejsze, zyskiwanie złej sławy za swe plugawe postępki. W trakcie gry uzyskacie możliwość zdobywania statków kupieckich z ładunkiem sięgającym od bezużytecznego papieru do niezmierzonych skarbów cesarzy Mughal, atakowania i łupienia portów, walki ze sztormami i szkorbutem, poszukiwania schronienia w okrytych niesławą pirackich portach, takich jak Tortura czy Madagaskar, a także, miejmy nadzieję, wykorzystywania listów żelaznych, aby w spokoju odejść na niezasłużoną emeryturę.
Napoleon's Triumph / Triumf Napoleona
Gra planszowa - gra wojenna Napoleon's Triumph / Triumf Napoleona. 2 grudnia 1805 roku cesarz Napoleon skłonił armie sprzymierzone pod dowództwem cara Aleksandra, by zaatakowały go w jednej z najsłynniejszych pułapek w historii wojskowości. Sprzymierzone armie przeprowadziły natarcie, lecz zostały rozbite na dwie części przez francuski kontratak, a następnie poniosły druzgocącą klęskę, dając Napoleonowi jedną z najwspanialszych wiktorii za czasów jego rządów – Austerlitz. Gra Napoleon’s Triumph została zaprojektowana na podobnej zasadzie, co jej słynna poprzedniczka, Bonaparte at Marengo, lecz w znacznie większej skali i z większym rozmachem. Dzięki dwóm planszom uzyskuje się mapę pola bitwy pod Austerlitz mierzącą 112 x 86 cm. W zestawie znalazło się również dwukrotnie więcej elementów niż we wcześniejszej grze, lecz zerwano jednocześnie z tradycją, że wielkie gry bitewne wymagają mnóstwa czasu. Rozegranie Napoleon’s Triumph od początku do końca zajmuje tylko jeden wieczór.
Hannibal: Rome vs. Carthage
Gra planszowa - gra wojenna Hannibal: Rome vs. Carthage. Niniejsza gra wykorzystuje bardzo popularny system karciany, który po raz pierwszy pojawił się w "We the People" wydawnictwa Avalon Hill, tutaj użyty by przedstawić zmagania pomiędzy Hannibalem z Kartaginy a cesarstwem rzymskim w okolicach 200 r. p.n.e. Gracze stosują karty na poziomie strategicznym, by osiągnąć wiele celów: przemieszczać generałów, werbować nowe oddziały, wzmacniać istniejące armie, zyskiwać kontrolę polityczną nad zaangażowanymi w wojnę prowincjami oraz generować wydarzenia historyczne. Jeśli dojdzie do spotkania dwóch armii na polu bitwy, drugi zestaw kart jest wykorzystywany do ustalenia zwycięzcy. W ostatecznym rozrachunku obydwaj gracze dążą do zwycięstwa poprzez osiągnięcie przewagi na obydwu frontach: militarnym i politycznym.
GRY PLANSZOWE